Děkujeme všem kteří nám pomohli získat dostatek prostředků na nové plachty pro českou školní plachetnici La Grace. Díky novým plachtám pak bude moci znovu vlát česká vlajka na mezinárodních závodech velkých plachetnic The Tall Ships Races 2017!

Protože je většina dárků pro naše přispěvatele svázána právě se závody Tall Ships Races, musíte si na ně počkat až do léta.

Kdo je La Grace a kdo jsme my?

La Grace, krásná replika plachetnice z 18. století, je nejen zhmotněným snem mnoha desítek lidí, kteří se podíleli na její stavbě v Egyptě, ale sama se také stala prostředkem plnění snů všech lidí, jež se na ní kdy plavili. Naším snem, který nám La Grace může splnit, je další účast na mezinárodním závodě The Tall Ships Races. Bohužel české plachetnici start v závodě znemožňuje špatný stav jejích plachet, které po šesti letech vykazují silné známky únavy. La Grace a její posádka si již v závodě vybojovala respekt a uznání všech svých soupeřů díky vynikajícím výsledkům a byla by škoda, kdyby si svou reputaci zkazila. V těchto závodech totiž bohužel nejde jen o holé nadšení, ale o vítězství rozhoduje i technika.

Snili jste někdy o tom, že se vydáte vstříc modravým dálkám horizontu na palubě plachetnice? Já osobně neznám krásnější pocit, než když příď naší Půvabné rozráží zpěněné vlny moře a v lanoví hvízdá vítr mezi napnutými plachtami. Je to, jako byste se dostali do úplně jiného světa. Světa, kde čas plyne úplně jinak a nezáleží na ničem jiném než na vás a moři ...

 

Plachty jsou tím, co nás žene vpřed!

La Grace není v těchto závodech žádným nováčkem. Poprvé to bylo v roce 2013 kdy The Mediterranean Tall Ships Regatta vedla z Barcelony do italské La Spezia. Účastnilo se 26 lodí z celého světa (např: italská Amerigo Vespucci nebo ruský Mir a Krusenstern). Naprostý outsider jako česká loď všechny překvapila a umístila se na prvním místě.

V roce 2015 La Grace bojovala v severním moři. Bylo to 7 dní na otevřeném moři a 600NM (přes 1 111 km) z irského Belfastu do Alesundu v Norsku. Po druhé etapě do Dánska La Grace dojela na druhém místě pouhých 7 sekund po vítězi.

V roce 2015 to bylo velmi náročné. Loď plula vysoce nad své možnosti (průměrnou rychlost držela 10 uzlů, normální dobrá rychlost pod plachtami se pohybuje okolo 8 uzlů), a tak se stalo, že vítězství na severu jsme vyměnili za plachty. V každém přístavu a občas i na moři jsme zašívali a opravovali plachty, které odolávaly silným větrům. Vzhledem k tomuto stavu plachet kapitán Pepa Dvorský rozhodl, že bez nových plachet se La Grace nemůže v roce 2017 zúčastnit. Tall Ships Races 2017 se odehrávají na Baltském moři a podmínky budou ještě náročnější než v Severním moři v roce 2015.

 

A na co vybrané příspěvky využijeme?

Samozřejmě na nové oplachtění naší Půvabné! Aby mohla lodím na severu konkurovat.

Kvalitní nové plachty nám slíbila polská firma z Gdaňsku, která už pro La Grace před 6ti lety šila její původní plachty. Dohromady potřebuje La Grace 10 nových plachet: 1. přední a hlavní brámovou plachtu; 2. přední a hlavní košovou plachtu; 3. vratiplachtu; 4. přední a hlavní plachtu; 5. kosatku; 6. přední, hlavní a hlavní košovou stěhovku.


Díky těmto novým plachtám pak můžeme vyrazit na Sever na start dalšího závodu The Tall Ship Race 2017 v Baltském moři!