Koho můžete potkat na palubě naší lodi?

Není možné na jedné plavbě poznat všechny, i my máme občas dovolenou, ale „společně jsme jeden tým!“

 

Kapitáni:

Josef Dvorský (1971) - s kvalifikací Yachtmaster Ocean – A (bez omezení plavby), instruktor jachtingu a zkušební komisař MDČR. Jachtařem je od roku 1982 a profesionálním kapitánem od roku 1992. Má napluto hodně přes 100.000 NM. Kromě kvalifikace získané u MDČR byl pro plavby na lodích s příčným oplachtěním vyškolen v Anglii na školní lodi Royalist. S La Grace vyrůstal od jejího vzniku a je převážným kapitánem na většině plaveb. Je spolumajitelem lodi.

Stále věří, že se v Čechách brzy najde někdo, kdo ho bude na La Grace střídat! ;-)

 

Andrzej Ziajko (1954) – Polák z Gdyně. Na La Grace pluje s polskými posádkami od roku 2014. Mimo to je i kapitánem mnoha dalších plachetnic. Například polské školní lodi Pogoria. Je zástupcem La Grace s.r.o. v Polsku.

 

 

Bocmani:

Milan Štefan (1962) - vyprojektoval, postavil a mnoho let se plaví po jezerech celé Evropy na pravděpodobně největší nafukovací brize na světě – lodi Berounka. Na La Grace je od roku 2013 a díky jeho rukám najdete na La Grace mnoho krásných, dobových prvků v lanoví. Krom oprav La Grace ve Španělsku prošla jeho rukama i hlavou rekonstrukce takeláže v roce 2015. Posádky o něm tvrdí, že je jediný spravedlivý na lodi. „Je totiž pořád a na každého naštvaný stejně!“ Jeho „sakra pes“ už nesmazatelně vešlo do našich slovníků.

 

Jan Tůma (1969) – viz. text strojníci.

 

Strojníci:

Jan Tůma (1969) - Na La Grace se plaví od roku 2013 jako Strojník i Bocman. Po stěžni leze jako opičák a nevadí mu ani ruce od oleje. Srdce všech dětí si získal při organizování dětských pirátských táborů. Srdce všech žen v ostatních turnusech! :-D Posádky ho nazývají drábem a jeho nejoblíbenějším pracovním nástrojem je „devítiocasá kočka“

 

 

Michal Franc (1984) - na lodi pracuje od roku 2016. Spraví cokoliv a řekl, že “Motor to je moje máma“ Není jen výborným strojníkem, ale i s rukama od oleje je skvělým parťákem do nepohody.  Miluje bláznivou hudbu a veterány. Holky si ho pletou s Orlandem Bloomem! :-D

 

 

Kuchaři:

Ivo Pokluda (1958) - 4 roky vařil na námořních lodích Czechoslovak ocean shipping. Dokáže zahrát na cokoliv a na pirátský život si jen nehraje, ale žije ho. Lidi, kterým na lodi vařil ho právem nazývají „Gastro vrah“! :-D

 

 

 

Pavel Žilík (1966) - po kariéře kuchaře na polní kuchyni u adventurních cestovek rozšířil oblast svého působení od vaření na lodi. Jeho první zkušenosti získal na bouřlivých vodách Atlantickém oceánu, ale miluje klidné vody kolem Elby. Posádka si ho vybrala za zásluhy nejen o jejich těla, ale i duše. Je to kliďas, pohodář, ale hlavně skvělý kuchař.

 

Coxwain (delegátka):

Romča Bezděková (19XX) – na lodi se plaví od roku 2014, ale její zájem o tento druh cestování už po několika plavbách přerostl v drogu i životní styl. Na lodi tráví veškerý volný čas a to i přesto, že zvládá studovat vysokou školu. Do pirátského kolektivu zapadla a to, i když (jako jediná žena v posádce) nutí kuchaře uklízet a chlapy se převlíkat a spát v čistém povlečení! :-D Miluje koně, pirátské lodě a čokoládu. Není tajemstvím, že je partnerkou kapitána Pepy Dvorského...

Mluví anglicky a německy a na lodi zvládá dělat všechno, co ostatní neumí a nestíhají.

 

Plavčík:

Filip Dvorský (2005) - kapitán od narození, napluto mnohem více než 10.000 NM. Od malička doufá, že se promění v Jacka Sparrowa. La Grace byla jeho domovem a nebýt povinné školní docházky, bylo by tomu tak jistě napořád. I přesto tráví na naší lodi všechny prázdniny i extra volno v době školního roku. Jeho otec věří, že v jeho vztahu k lodi je její budoucnost.

 

Externí námořníci:

Dan Rosecký (1971) – bocman, jachtař od roku 1982, konstruktér a stavitel lodí. Při stavbě La Grace byl zodpovědný za konstrukci všech dobových částí lodi. Vyškolen na britské školní brize Royalist a ruském plnoplachetníku Mir. Spolumajitel lodi.

 

 

 

Petr Tanner (1973) – Kormidelník a spolumajitel lodi. Skvělej kluk, pirát i parťák do nepohody.  

Lodi velmi pomohl penězi i prací ve Španělsku a za zmínku stojí, že jeho dcera Eliška je kmotrou La Grace.

 

 

 

Marek Turba (1976) – Marek má za sebou několik plaveb jako námořník, ale jeho hlavní zásluhou je trvalá kontrola meteorologické situace kolem lodi. Jeho prognózy měli velký vliv výborné výsledky La Grace v závodech Tall Ship Race.

 

Petr Scheirich - Jako první lodní navigátor převedl La Grace přes Atlantický oceán jen pomocí hvězd. Je konstruktérem dobových lodních přístrojů, jako je oktant či log. Na La Grace je od počátku velkým nadšencem a má za sebou mnoho plaveb i brigád, které lodi hodně pomohly.

 

 

Jindřich Vodrážka – kromě mnoha plaveb v pozici kadeta velel jako bocman v angličtině kompletní posádce Italů sloužících na La Grace jako členové posádky z HMS Amphion.

 

 

 

Tomáš Novotný (1983)  –  externí 1. důstojník na lodi La Grace. Plavil se s námi při závodech Tall Ships Race v roce 2013 i 2015. Studoval námořní školu v Barceloně a pomáhá nám vyřizovat námořní záležitosti v zahraničí. Prima kluk a parťák.

 

Maxim Makarov (1974)  - Rus z Moskvy. Bocman a organizátor ruských posádek. Velmi schopný a pracovitý námořník, veselý a kamarádský chlapík. Kromě plaveb na La Grace se každé léto plaví jako velitel na „vikingském drakaru“ v drsných podmínkách daleko na severu.

 

 

Ondřej Tůma (2001) – Syn Honzy Tůmy, vypomáhá při prázdninových plavbách v takeláži. Jednou z něho bude jistě velmi schopný bocman.

A mnoho dalších ...


Občas hledáme další lidi do posádky

Ta se má skládat ze dvou týmů po čtyřech lidech: kapitána, bocmana (takeláž), strojníka (motory, elektřina, voda) a dobrého kuchaře. Hlavním předpokladem pro tuto práci je vztah k historickým lodím a chuť do práce v daném oboru. La Grace je jedinečnou a technicky velmi složitou lodí, a proto jsou přednostně vybíráni uchazeči z lidí, kteří se podíleli na opravách lodi, nebo se na ní již vícekrát plavili. To jim výrazně pomůže dobře znát loď po technické stránce i zapadnout do kolektivu. Pokud máte zájem, přihlaste se prosím na emailu: shipLaGrace@gmail.com



Historie:

 

Kapitáni

 

Martin Štikar - kvalifikace Yachtmaster ocean - A. První kapitán, který s La Grace přeplul Atlantický oceán severní cestou. Výborný jachtař a pohodář. Specialista na vody Karibského moře. Narodil se v Praze, ale žije na ostrově Dominika. Po revoluci zaměstnával Pepu Dvorského jako kapitána na své lodi.

 

Josef (Bobeš) Hajzler - plavil se na La Grace v roce 2011 z Kanárských ostrovů do Karibiku. Dnes žije poklidný rodinný život.

 

 

 

Jirka Pacák - plavil se na La Grace 2 týdny z Francie do Španělska a ztroskotal s touto lodí 26.10.2012 u města Marbella

 

 

Bocmani

Boris Kaliský - k posádce La Grace se přidal v březnu 2013 a účastnil se oprav ve Španělsku, kde kromě běhání s flexou organizoval nákup olova, nových záchranných prostředků, pojištění lodě, tlumočení. Předtím dlouho studoval film a mezinárodní vztahy a 9 let pracoval v Nadaci Fórum 2000, kde organizoval velké konference. Na lodi se plavil do roku 2013 nejprve jako kadet a později, v roce 2014 jako bocman. Na La Grace se oženil a odešel se svou milou do civilu. :-D

 

Viktor Neuman – jachtař a námořník (7 let), praxe ve výškových pracích. Vyrůstal s lodí od jejího narození. Byl prvním bocmanem na La Grace. Na lodi se plavil do roku 2012. I on odešel, protože se zamiloval...

 

Strojníci

Jan Prokop (1975) – jachtař, námořník a skipper, vyučený tesař, kvalifikace a praxe při výškových pracích (3 roky), zaměstnaný jako správce nemovitostí včetně technických zařízení a údržby (10 let). Praxe na moři (6 let). Má vlastní loď. Jeho koníčkem jsou motory a motorky. Zvláštní schopnost – opraví cokoli. Na lodi pracoval v letech 2010-16.

 

 

Luděk „ Kocúr“ Kocourek – jachtař, námořník, potápěč a pilot letadla do batohu. Vyučený automechanik s mnohaletou praxí v oboru velkých motorů, kvalifikace a praxe při výškových pracech (20 let). Praxe na moři (20 let) s vlastní lodí Miton. Na lodi se plavil do roku 2011.

 

Kuchaři:

Monika Dvorská (stále mladá) – jachtařka (13 let), kuchařka a lodní stevard na soukromých jachtách (6 let). Dobře zvládá práci s lidmi a má organizační schopnosti. Pomáhala se stavbou a na lodi pracovala v letech od roku 2008 do 2014. Odešla, aby si splnila svůj sen a stala se učitelkou na ZŠ.